Home
Wine Gifts
Wine Education
Personalized Wine
Homemade Wine
Sex and Wine
Wine Clubs
Wine for Health
Premium Links

"Wine for Health"

Can you really drink wine for health and what's the catch? Well, the catch is simple moderation. Too much will reverse the health benefits of drinking wine. So understand wine and your health and wine for heart health, in order to achieve the blissful health benefits of wine drinking.

sexy young female doctor Too much wine, either per day or per week, will lead to negative health effects. In many cases you may acquire the disease you've been trying to prevent. So take it easy and you can sip your favorite glass of wine with ease and enjoyment. After all, the health benefits of wine speak for themselves.First, there were scores of positive studies related solely to red wine health benefits, or more specifically the healing powers of resveratrol, an antioxidant found in red grape skins and therefore in red wine. However, now they're finding just as many benefits from white wines. As a matter of fact, winemakers worldwide are even altering their production processes in order to boost the health benefits in white wine. All kinds of new findings still frequently bombard the media today.


Check out some of the most recent studies that boast the wine for health benefits:

Overall Health Benefits:
- Anti-aging effects in red grape skins (Harvard Medical School in Boston, 2004)

Lung Health Benefits:
- Improved lung function from antioxidants in white wine (American Thoracic Society, 2002)

Heart Health Benefits:
- Coronary heart disease reduced (University of California, Davis, 1995)
- Healthier blood vessels in elderly (University of Ferrara in Italy, 2004)

Ulcer Prevention:
- Ulcer-causing bacteria reduced (American Journal of Gastroenterology, 2003)

Cancer Prevention:
- Cancer cells killed by protein in red grape skins (University of Virginia Health System, 2004)

Stroke Prevention:
- Arteries kept clean by polyphenols in red grape skins (William Harvey Research Institute, 2002)

Women's Health Benefits:
- Decreased ovarian cancer risk (The Queensland Institute of Medical Research in Australia, 2004)
- Stronger bones (Twin Research and Genetic Epidemiology Unit, St. Thomas' Hospital in London, 2004)
- Lower risk of stroke (Centers for Disease Control and Prevention, 2001)

Men's Health Benefits:
- Lower risk of heart attack for men with high blood pressure (Worcester Medical Center in Massachusetts, 2004)

Red wine health benefits

Wine for heart health






Wine for health


footer for wine for health page